SORU BANKASI Filtrele

Din ve İslam Ünite / Modül Soruları


Soru 1

İbadetler, imanın kalpte kök salmasını sağlar. Çünkü ibadetler, imanın yaşanmasına ve iç huzurun hissedilmesine vesile olur. Kur’an-ı Kerim’de birçok ayette iman ile salih amel birlikte zikredilmektedir. İman etmek insanı salih ameller işlemeye sevk eder, ibadetler de imanı kuvvetlendirir.

Parçaya göre aşağıdaki yargılardan hangisi çıkarılamaz?

A) İman ile ibadetler arasında sıkı bir ilişki bulunmaktadır.
B) Kişinin salih amelde bulunması ibadetlerden önce gelir.
C) İman etmek salih amellerde bulunmayı gerekli kılar.
D) İbadetler imanın kalpte yer etmesini sağlar.
E) İbadetler iç huzurun hissedilmesine sebep olur.

Soru 2

19. ve 20. yüzyıllar, din tanımlarında çeşitlilik bakımından en renkli zaman dilimidir. Bu dönemin hayatın her alanında ve tabii ki düşünce ve yaşamda çok büyük değişim ve dönüşümlere sahne olduğu bilinmektedir. Bu devrede din, olgu olarak ve kamusal alandaki görüngüleri bakımından çeşitli ilmi disiplinler tarafından mercek altına alınmıştır. Geleneksel dini ilimler dışında Din Felsefesi, Din Sosyolojisi, Din Psikolojisi, Dinler Tarihi gibi sırf dini araştırma mevzusu yapan disiplinler bunların en önde gelenleridir.

Buna göre aşağıdakilerden hangisi farklı ilmi disiplinlere ait bir tanımlama değildir?

A) Din, insanın kutsal saydığı şeylerle olan ilişkisidir.
B) Din, bir cemaatin meydana gelmesini sağlayan âyin ve inançlar sistemidir.
C) Din, insanları peygamberlerin bildirdiklerini benimsemeye çağıran ilâhî kanundur.
D) Din, dua, kurban ve inançla kendini gösteren bir arzudur.
E) Din, derin manevi tecrübenin bir türüdür.

Soru 3

“Şüphesiz, Allah’ı ve peygamberlerini inkâr edenler, Allah’a inanıp peygamberlerine inanmayarak ayrım yapmak isteyenler, ‘(Peygamberlerin) kimine inanırız, kimini inkâr ederiz.’ diyenler ve böylece bu ikisinin (imanla küfrün) arasında bir yol tutmak isteyenler var ya; işte onlar gerçekten kâfirlerdir. Biz de kâfirlere alçaltıcı bir azap hazırlamışızdır.” (Nisâ suresi, 150-151. ayetler.)

Ayete göre aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?

A) Peygamberler arasında ayrım yapanlar kâfir olurlar.
B) Bazı peygamberlere inanmamak insanı dinden çıkarır.
C) Peygamberlerin hepsine inanmayanlar için azap vardır.
D) İman bir bütün olduğu için bir kısmına inanmak yetmez.
E) Peygambere inanmadan Allah’a (c.c.) inanmak yeterlidir.

Soru 4

Aşağıdakilerden hangisi İslam alimlerinin yaptıkları din tanımlarındaki ortak yönlerden biri değildir?

A) Tek ve yüce varlık olan Allah’ın (c.c.) vahyini esas alır.
B) Akıl sahibi insanların özgür iradeleriyle tercih edilir.
C) Zamana ve mekâna göre özünde değişiklik yoktur.
D) Esas ve ilkeleri bilimsel veriler ışığında belirlenir.
E) İnsanları iyi ve hayırlı işler yapmaya yönlendirir.

Soru 5

I- Kurtuluşa ermek

II- İnanmak, tasdik etmek.

III- Boyun eğmek, itaat etmek, sulh ve barış yapmak.

IV- Allah’ın (c.c.) emrine, peygamberin sözüne uyup teslimiyet göstermek.

V- Allah (c.c.) tarafından vahiy yolu ile bildirilerek bütün insanlığa gönderilen hak din.

Verilen tanımlardan hangisi İslam kavramına ait değildir?

A) IB) IIC) IIID) IVE) V

Soru 6

Bu kavram; Yüce Allah’ın tüm varlıkları kendi varlığını ve birliğini tanıyabilme gücü ve yeteneği ile yaratması anlamına gelir. İnsanın yaratılışında bulunan ve hayatı anlamlandırma çabalarına yön veren, çalışmakla elde edilemeyen ve inanmayı da içeren, insanın doğuştan getirdiği yetenektir.

Parçada bahsedilen kavram aşağıdakilerden hangisidir?

A) İmanB) TakvaC) İlim
D) İstikametE) Fıtrat

Soru 7

Peygamber Efendimiz bir hadisinde dini, “Din, samimiyettir.” (Müslim, İman, 95.) şeklinde tanımlamıştır. Bunun içindir ki İslam dini ihlası, Müslümanların ibadet ve davranışlarının Allah nezdindeki temel değerlendirme kriteri olarak benimsemiştir. Bu bakımdan samimiyet ve ihlas, Müslümanlığın özünü oluşturmaktadır. Samimi olmayan iman, ibadet ve amellerin Allah katında hiçbir değeri olmaz.

Buna göre aşağıdaki ayetlerden hangisi samimiyetin dinde temel bir ölçüt olduğuna dair örnek gösterilebilecek bir ayet değildir?

A) “Yazıklar olsun o namaz kılanlara ki, namazlarını ciddiye almazlar ve gösteriş için yaparlar!..” (Maûn suresi, 4-6. ayet.)
B) “Ey iman edenler! Allah’a ve âhiret gününe inanmadığı halde malını insanlara gösteriş yapmak için harcayan kimse gibi sadakalarınızı başa kakmak ve incitmek suretiyle boşa gidermeyin...” (Bakara suresi, 264. ayet.)
C) “İblîs, ‘Senin kudretine andolsun ki rabbim, samimi kulların hariç, insanların topunu kesinlikle yoldan çıkaracağım.’ dedi.” (Sâd suresi, 82. ayet.)
D) “Ey iman edenler! İçtenlikle ve kararlılık içinde Allah’a tövbe edin. Umulur ki rabbiniz kötülüklerinizi örter ve sizi altından ırmaklar akan cennetlerine koyar…” (Tahrîm suresi, 8. ayet.)
E) “Kim de Allah’a ve Peygamberine isyan eder ve onun koyduğu sınırları aşarsa, Allah onu ebedi kalacağı cehennem ateşine sokar...” (Nisâ suresi, 14. ayet.)

Soru 8
.......... ; kelime olarak teslimiyet, itaat etmek, boyun eğmek, bağlanmak, barış ve esenlikte olmaktır. Dinî terim olarak ise Yüce Allah’a itaat etmek, Hz. Peygamber’in getirdiklerinin hepsini kalp ile tasdik edip dil ile söyleyerek Allah’ın (c.c.) emir ve yasakları doğrultusunda yaşamaktır. Allah’ın (c.c.) dinine teslim olan, Hz. Peygamber’in din adına bildirdiklerine gönülden bağlanan, inandıklarını yaşamaya çalışan, ibadetlerini yerine getiren ve dinin güzel ahlakını davranışlarına yansıtan kişiye ........... denir.

Metindeki boşluklara getirilmesi gereken iki kavram sırasıyla aşağıdakilerden hangisidir?

A) İslam - Müslüman B) İman - Mümin
C) İhlas - Muhlis D) Takva - Muttaki
E) Kemal - Kâmil

Soru 9

İnsanın temel özellikleriyle uyumlu din, fıtrat dini olan İslam’dır. Kur’an-ı Kerim’de bu tabiiliği ve saflığı ifade eden kavramlardan biri de ........... tir. ........... Allah’ın (c.c.) başlangıçtan itibaren insanlara bildirdiği, insanın tabiatına en uygun olan tevhid dinidir. Kur’an-ı Kerim’de bu sıfatla birlikte en çok adı geçen peygamber Hz. İbrahim’dir.

Parçada boş bırakılan yere aşağıdaki kavramlardan hangisi getirilmelidir?

A) NaiflikB) HaniflikC) Kadimlik
D) İstikametE) Sahihlik

Soru 10

“Her kim Allah’a, meleklerine, peygamberlerine, Cebrail’e ve Mikail’e düşman ise bilsin ki Allah da inkârcıların düşmanıdır.” (Bakara suresi, 98. ayet.)

“Peygamber, Rabbinden kendisine indirilene iman etti, müminler de iman ettiler. Her biri; Allah’a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine iman ettiler ve şöyle dediler: “O’nun elçileri arasında ayrım yapmayız”… (Bakara suresi, 285. ayet.)

Verilen ayetlere göre;

I. İnkârcılara düşman olanlar meleklere de düşmandır.

II. Peygamberler arasında ayrımcılık yapanlar inkârcılardır.

III. Mümin olmak için iman esaslarının hepsine inanmalıdır.

İfadelerinden hangisi/hangileri doğrudur?

A) Yalnız IB) Yalnız IIC) Yalnız III
D) I - IIIE) II - III

Soru 11

Yüce Allah insana akıl ve irade bahşetmiştir. İnsan aklı ile Allah’a (c.c.) iman ederek O’na yakın olur. Bu durum şu ayette açıkça belirtilmiştir: “Allah, iman edenlerin dostudur. Onları karanlıklardan aydınlığa çıkarır. İnkâr edenlerin velileri ise sahte tanrılardır; onları aydınlıktan çıkarıp karanlıklara sokarlar. İşte bunlar cehennemliklerdir ve orada ebedi kalırlar.” (Bakara suresi, 257. ayet.)

Parçaya göre aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

A) İnsanlar, aklı sayesinde inanç esaslarını kabul ederler.
B) Sahte tanrılar, insanın aklını ve iradesini etkileyebilirler.
C) İnsanlar iman sayesinde ahirette ebedî kurtuluşa ulaşabilir.
D) Allah’ın (c.c.) insana olan en büyük ikramlarından biri de akıldır.
E) İmanın benimsenmesinde kişilerin iradeleri ve tercihleri gerekir.

Soru 12

İslam âlimlerine göre iman ile İslam birbiriyle yakından ilişkili kavramlardır. Bu iki kavramın aynı şeyi belirttiğini savunanlar, iman ve İslam’ın birbirini tamamladığı ve her ikisinde de tasdik ve teslimiyetin esas olduğu görüşünden yola çıkarlar. İmanın İslam’dan, İslam’ın da imandan ayrı düşünülemeyeceği bir gerçektir. Dışta ve görünürde olana İslam, içte ve kalpte olana iman denilebilir. İman kalbin tasdik etmesi, İslam ise amel ve davranışlarla bu tasdikin eyleme taşınarak görünür kılınmasıdır. İman kalple gerçekleşen tasdiktir. İslam ise dil ile ikrar, itaat, boyun eğme ve teslimiyettir.

Bu parçadan hareketle aşağıdakilerin hangisine ulaşılamaz?

A) Bazı İslam âlimleri iman ile İslam kavramlarının aynı anlama geldiğini savunurlar.
B) İman ve İslam kavramları birbirinden ayrı düşünülemeyecek iki kavramdır.
C) İman dilde gerçekleşip burada tamamlanır, bu yönüyle de İslam’dan ayrılır.
D) İman özde olan, yürekte olandır; görünen ve davranışta olan ise İslam’dır.
E) İman kalben yapılan kabuldür, İslam ise yapılan fiiller ve ortaya konulan davranışlardır.

Soru 13

“Ey iman edenler! Allah’a, Peygamberine, Peygamberine indirdiği kitaba ve daha önce indirdiği kitaba iman edin. Kim Allah’ı, meleklerini, kitaplarını, peygamberlerini ve ahiret gününü inkâr ederse, derin bir sapıklığa düşmüş olur.” (Nisâ suresi, 136. ayet.)

Aşağıdaki soruların hangisinin cevabı verilen ayette yer almamaktadır?

A) Sapıklığa düşenler kimlerdir?
B) Birden fazla mı kitap indirilmiştir?
C) İman etmek insana neler kazandırır?
D) İman esasları Kur’an’da geçiyor mu?
E) Allah (c.c.) kitapları kime indirmiştir?

Soru 14

I- İnanmak, tasdik etmek.

II- Emniyette olmak, güvende olmak, güven vermek.

III- Kişinin Allah’ın (c.c.) varlığını, birliğini, sıfatlarını, peygamberlerini, ahiret gününü ve bunlardan başka inanılması gereken şeyleri kalp ile tasdik edip dil ile söylemesi.

IV- Son peygamber Hz. Muhammed’e (s.a.v) ve onun tarafından insanlığa bildirilen şeylere hiçbirini dışta bırakmaksızın inanmak, onun doğruluğu konusunda herhangi bir kuşku duymamak.

V- Boyun eğmek, itaat, teslim olmak, sulh ve barış yapmak.

Verilen tanımlardan hangisi iman kavramına ait değildir?

A) IB) IIC) IIID) IVE) V

Soru 15

“Yüzlerinizi doğuya ve batıya çevirmeniz erdemlilik değildir. Asıl erdemli kişi Allah’a, âhiret gününe, meleklere, kitaba ve peygamberlere iman eden; sevdiği maldan yakınlara, yetimlere, yoksullara, yolda kalmışlara, yardım isteyenlere ve özgürlüğünü kaybetmiş olanlara harcayan; namazı kılıp zekâtı verendir. Böyleleri anlaşma yaptıklarında sözlerini tutarlar; darlıkta, hastalıkta ve savaş zamanında sabrederler. İşte doğru olanlar bunlardır ve işte takva sahipleri bunlardır.” (Bakara suresi, 177. ayet.)

Verilen ayete göre aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?

A) Erdemli kişiler, takva sahibi olarak nitelendirilir.
B) İbadetler bedenle ve malla yerine getirilmektedir.
C) İslam dini; iman, ibadet ve ahlak kurallarından oluşur.
D) Doğru olan erdemli kimseler vahiy alan peygamberlerdir.
E) Allah (c.c.) iman esaslarını Kur’an-ı Kerim’de bildirmiştir.

Soru 16

“Şüphesiz, Allah’ı ve peygamberlerini inkâr edenler, Allah’a inanıp peygamberlerine inanmayarak ayrım yapmak isteyenler, ‘(Peygamberlerin) kimine inanırız, kimini inkâr ederiz.’ diyenler ve böylece bu ikisinin (imanla küfrün) arasında bir yol tutmak isteyenler var ya; işte onlar gerçekten kâfirlerdir. Biz de kâfirlere alçaltıcı bir azap hazırlamışızdır.” (Nisâ suresi, 150-151. ayetler.)

“Peygamber, Rabbinden kendisine indirilene iman etti, müminler de iman ettiler. Her biri; Allah’a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine iman ettiler ve şöyle dediler: “O’nun elçileri arasında ayrım yapmayız…” (Bakara suresi, 285. ayet.)

Verilen ayetlerde vurgulanan asıl konu aşağıdakilerden hangisidir?

A) Peygamberlere iman etmenin gerekliliği.
B) İmana yanaşmayan inkârcıların akıbetleri.
C) Müminlerin, inkârcılara olan üstünlükleri.
D) İmanın bir bütün olduğu ve bölünemeyeceği.
E) İnkârcılar için hazırlanan büyük azabın varlığı.

Soru 17

Yüce Allah’ın buyruğu olan din, insanlara yön verir, onları iyi ve faydalı şeyler yapmaya yöneltir. Din; hayatı düzenleyen bir nizam, kanun ve ahlak bütünü olduğundan toplumsal işleyişin her alanını düzenleyerek huzuru sağlar. Dinin ortaya koyduğu ahlak çok güçlü ve etkilidir. Bu ahlakın etkili olmasının sebebi o dini benimseyen kişiyi içten kuşatıcı olmasıdır.

Parçaya göre aşağıdakilerden hangisi dinin insana/topluma kazandırdıkları arasında yer alır?

A) Din öncelikle insanın iç dünyasına hitap eder.
B) Toplumsal hayatın bazı alanları dinin buyruklarından bağımsızdır.
C) Dinin insanlara önerdiği ahlakın etkisi toplumsal ilişkilere bağlıdır.
D) Din, insanların davranışlarını olumlu yönde etkiler.
E) Din toplumda güvenin kalıcı olmasını sağlar.

Soru 18

Aşağıdakilerden hangisi İslam alimlerinin yapmış oldukları din tanımlarından biri değildir?

A) Din, iman, İslam ve yerine getirilmesi gereken vazifelerin hepsini kapsayan isimdir.
B) Din, akıl sahiplerini kendi iradeleriyle halde salaha, ahirette felaha sevk eder.
C) Din, inanç olarak içtenlikle kabul edildiği ve tam manasıyla kavrandığı takdirde, karakter ve kişiliği büsbütün değiştirebilecek güçte bir genel hakikatler sistemidir.
D) Din, Allah’ın bir kanunudur ki Allah bunu peygamberleri vasıtasıyla insanlara lütuf ve ihsan buyurmuştur.
E) Din, bir toplumun iktisadi olarak güçlenmesini hedefleyen birleştirici bir güçtür.

Soru 19

“…Allah’a korkuyla ve ümitle dua edin. Muhakkak ki iyilik edenlere Allah’ın rahmeti çok yakındır.” (A’râf suresi, 56. ayet.) Yukarıdaki ayete göre;

I. Çok günah işleyen kimselere Allah (c.c.) merhamet etmez.

II. Kula düşen korku ve ümit arasında itidalli bir hayat yaşamaktır.

III. Kul, Allah (c.c.) affeder düşüncesiyle sorumluluklarını aksatmamalıdır.

İfadelerinden hangisi/hangileri doğrudur?

A) Yalnız IB) Yalnız IIC) Yalnız III
D) I - IIIE) II - III

Soru 20

Son ilahî kitap Kur’an-ı Kerim geldikten sonra insanlar; Allah’a, (c.c.) meleklere, Kur’an-ı Kerim’e, ondan önce gönderilen kitaplara ve âhiret gününe iman etmek durumundadırlar. Bunlardan birine bile inanmayan kimselerin imanı muteber değildir.

Parçaya göre aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

A) İman esaslarından birine inanmayan dinden çıkar.
B) İslam iman esasları tespit edilmiştir, değiştirilemez.
C) Kur’an-ı Kerim’den sonra ilahî kitap gelmeyecektir.
D) Geldikleri gibi korunamamış kitaplara da inanmak gerekir.
E) Müslüman, ayrım yapmadan iman esaslarının hepsine inanır.
Seçilen
Soru
Sayısı
0
1234...6
6 Sayfada Toplam 107 soru listeleniyor