Sanayi devriminin birinci döneminde hangi alanda gelişme yaşanmamıştır?
Sanayi devriminin ikinci döneminde aşağıdaki ülkelerden hangisi öne çıkmıştır?
Fabrika sisteminin oluşma nedeni aşağıdakilerden hangisi değildir?
19. yüzyılda sanayi devriminin de etkisiyle aristokrasiye karşı zafer kazanan burjuvazi ve onlara emeğini satan .............. sınıfı olmak üzere iki ayrı toplumsal tabaka oluşmuştur.
18. yüzyılın ikinci yarısı ile 19. yüzyılın başlarında enerji, tekstil, demir, çelik ve ulaştırma üretimlerini etkileyen çeşitli buluşların yoğun yaşandığı .................. gerçekleşmiştir.
Sanayi devriminin etkileri sonucu, teknolojik gelişmelerin sanatı insan doğasından uzaklaştırdığı düşüncesiyle William Morris’in öncülüğünü yaptığı ........ .. ......... hareketi doğmuştur.
Sanayi devriminde yaşam standartlarının yükselmesi toplumu olumsuz etkilemiştir.
Fotoğraf makinesinin icadı ressamlar arasında tartışmalara neden olmuştur.
Daha önce insan ve hayvan gücüne dayalı işler, sanayi devrimiyle birlikte makinelerle yapılmaya başlanmıştır.
Barbizon Okulu, aşağıdaki sanat akımlarından hangisinin oluşumuna zemin hazırlamıştır?
Aşağıdakilerin hangisinde sanat akımları kronolojiye uygun sıralanmıştır?
Aşağıdakilerden hangisi ressam değildir?
Aşağıda verilen sanat akımı ve temsilci sanatçısının adları eşleştirmelerinden hangisi doğru verilmiştir?
Tahiti’de uygarlıktan uzakta, yerlilerle iç içe yaşamış; onların resimlerini yapmıştır. İleri izlenimcilik üslubuna yaklaşan ............................., en tanınan eserlerini de burada yapmıştır.
........ ......... ........., Fransız resminde neşe ifadesini başarıyla işlemiş, ışık ve renk ustası olarak nitelendirilmiştir.
Gerçekçilik akımından izlenimciliğe geçişte önemli bir rol oynayan …......................, tam olarak izlenimci gruba dâhil olmamıştır.
............... .............., ışık-gölge sayesinde nesnelerin görünüşlerinin değiştiğini göstermek için günün farklı saatlerindeki ışık değerlerini yakalamaya çalışmıştır. Bununla ilgili bir dizi seri resimler yapmıştır.
İzlenimci sanatçılar, resimde ideal güzelliği amaçlamıştır.
İzlenimci sanatçılar, resimlerinde genellikle mitolojik konuları ele almıştır.
Cezanne, doğadaki nesnelere küp, silindir ve koni olarak bakılması gerektiğini savunmuştur.