SORU BANKASI Filtrele

12.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Soruları


Soru 21

İslam dini malı olan kişileri paylaşmaya, yoksulu görüp gözetmeye, helal yoldan kazanmaya ve harcamaya yönlendirir. Mal sahibi olmayanlara ise başkalarına muhtaç olmamak için çalışmayı ve meşru yollardan rızık temin etmeyi tavsiye eder. Sahip olunan malların sırf kendi menfaati için kullanılmasını ve daha çok kazanmak için yığılmasını eleştirir. Cömert olanları övdüğü gibi cimrileri de kınar.

Aşağıdakilerin hangisi bu parçanın başlığı olmaya daha uygundur?

A) Rızık elde etme yolları
B) Müslümanın mala bakışı
C) Gelir eşitsizliğinin zararları
D) Sosyal dayanışma kurumları
E) Helal yoldan kazanmanın önemi

Soru 22
Şüpheli şeylerden sakınmak gereklidir.
. Temiz, akıl ve beden sağlığına yararlı gıdalar yenilmelidir.
. Miktarın az veya çok olması bir şeyin haram hükmünü değiştirmez.
. Eti yenilen hayvanların beslenme ve kesim usullerine dikkat edilmelidir.

Bu ilkelerle ilgili,

I. Malın kullanımıyla ilgili kurallardır.
II. Gıdanın helal olmasıyla ilgili ölçütlerdir.
III. İnananların beslenmeyle ilgili tercihleridir.

sonuçlarından hangileri doğrudur?

A) Yalnız I.B) Yalnız II.C) Yalnız III.
D) I ve III.E) II ve III.

Soru 23

"Ey iman edenler! Şarap, kumar, dikili taşlar (putlar), fal ve şans okları birer şeytan işi pisliktir; bunlardan uzak durun ki kurtuluşa eresiniz. Şeytan, içki ve kumar yoluyla ancak aranıza düşmanlık ve kin sokmak, sizi Allah'ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık vazgeçtiniz değil mi?" (Maide suresi, 90. ayet)

Bu ayetten,

I. Bağımlılık yapan her türle maddeden uzak durulmalıdır.
II. Haramlar insan ilişkilerinin bozulmasına yol açmaktadır.
III. Emek vermeden para kazanmak Allah'ın onayladığı bir kazanç yolu değildir.

sonuçlarından hangileri çıkarılabilir?

A) Yalnız I. B) Yalnız II.
C) Yalnız I ve III. D) II ve III.
E) I, II ve III.

Soru 24

Aşağıdakilerden hangisi İslam dininin onayladığı bir tutum değildir?

A) Hasta olmamak için her türlü tedbir alınmalıdır.
B) Hastalanan bir kişi iyileşmek için çare aramalıdır.
C) Tedavi yolları seçilirken Allah'ın rızası gözetilmelidir.
D) Sağlık gibi hastalığın da bir imtihan olduğu bilinmelidir.
E) Tedaviye rağmen iyileşemeyen hasta dua ile yetinmelidir.

Soru 25

İslam'a göre insan, gerek hayatta ve gerekse vefatından sonra dokunulmazdır.

Buna göre;

I. Ölüm nedenini bulmak için otopsi yapmak,
II. Hastanın yaşamına kasıtlı olarak son vermek,
III. Bir insandan diğerine tedavi maksatlı organ nakletmek

durumlarından hangileri bu ilkeye aykırıdır?

A) Yalnız I.B) Yalnız II.C) Yalnız III.
D) I ve II.E) II ve III.

Soru 26

Aşağıdaki ilkelerden hangisi organ nakli ile ilgili değildir?

A) Canlı bir insandan, hayati fonksiyonunu devre dışı bırakan organ nakli haramdır.
B) Organı alınacak kimsenin kendisinin veya kanuni temsilcisinin izninin olması şarttır.
C) Kişinin sağlıklı bir hayat sürebilmesi organlarının işlevlerini yerine getirmesine bağlıdır.
D) Naklin zaruri olması ve olumlu sonuç vereceği konusunda güçlü kanaatin olması gereklidir.
E) Kalp gibi hayatın kendisine bağlı bulunduğu bir organı canlı bir insandan nakletmek haramdır.

Soru 27

"Kuşkusuz birinizin sırtında odun taşıyıp satması, herhangi bir kimseden dilenmesinden daha hayırlıdır."

Bu hadisten aşağıdaki sonuçlardan hangisi çıkarılamaz?

A) Çaba göstermeden mal edinmenin yanlış olduğu
B) Dilenmenin insanın saygınlığına yakışmadığı
C) Ticaret yapmanın insanı refaha ulaştıracağı
D) Rızkın meşru yoldan kazanılması gerektiği
E) Ticaretin geçim yollarından biri olduğu

Soru 28

Hastalıklara çare aramak hem fıtri hem dinî bir gerekliliktir. Bu nedenle İslam âlimleri, uzman ve dinine bağlı bir doktorun hayati tehlike arz eden bir hastalığın şifasının ancak bu maddeler olduğunu ve başka seçeneğin olmadığını bildirmesi hâlinde kullanımını caiz görmüşlerdir.

Bu açıklama aşağıdaki sorulardan hangisinin cevabıdır?

A) Haram olan maddeler ne zaman tedavi amaçlı kullanılabilir?
B) Bir maddenin haram olup olmadığını anlamanın yolu nedir?
C) Birden çok tedavi yolunun olmasının nedeni nedir?
D) İslam'ın haram kabul ettiği maddeler hangileridir?
E) Hasta olmamak için nelere dikkat edilmelidir?

Soru 29

İslam'a göre insanın yaşama hakkının kutsal kabul edilmesi hayatın kaynağının mutlak diri (hay) olan Allah'tan gelmesindendir denebilir. Dolayısıyla hayat dokunulmaz olarak kabul edilir. Çünkü canı insana bahşetmek de almak da Allah'ın yetkisindedir.

Aşağıdaki ayetlerden hangisi bu yargıya doğrudan ulaştırmaz?

A) "Size hayat veren, sonra sizi öldürecek ve sonra sizi diriltecek olan da O'dur. İnsan gerçekten pek nankördür." (Hac suresi, 66. ayet)
B) "De ki (Rabbinizi) ister Allah diye çağırın, ister Rahman diye çağırın. Hangisiyle çağırırsanız çağırın, nihayet en güzel isimler O'nundur. ." (İsra suresi, 110. ayet)
C) "Allah, sizi yaratan ve size rızık veren; ardından hayatınızı sona erdirecek, sonra size tekrar can verecek olan Allah'tır." (Rum suresi, 40. ayet)
D) "Onlara şöyle de: Allah sizi hayata getirecek, sonra öldürecek, sonra gerçekleşeceği kesin bulunan kıyamet sürecinde sizi bir araya getirecek! ..." (Câsiye suresi, 26. ayet)
E) "Cansız nesneler iken size O hayat verdiği halde Allah'ı nasıl inkâr edebiliyorsunuz? Sonra sizi öldürecek, sonra diriltecek, sonra O'na götürüleceksiniz." (Bakara suresi, 28. ayet)

Soru 30

"Ey insanlar! Bu günleriniz nasıl mukaddes bir gün, bu aylarınız nasıl mukaddes bir ay ve bu şehriniz nasıl mübarek bir şehir ise canlarınız, mallarınız ve namuslarınız da öyle mukaddestir, dokunulmazdır ve her türlü tecavüzden korunmuştur."

Bu hadisten;

I. Özel yaşamın gizliliği gözetilmelidir.
II. Kutsal kabul edilen günler değerlendirilmelidir.
III. İnsanın doğuştan getirdiği haklara saygı gösterilmelidir.

yargılarından hangilerine ulaşılabilir?

A) Yalnız I.B) Yalnız II.C) Yalnız III.
D) I ve III.E) II ve III.

Soru 31
"Kim bir Müslüman'ın ayıbını örterse, Allah da dünya ve ahirette onun ayıplarını örter."
. ". Peygamberimizin yanından bir cenaze geçti ve ayağa kalktı. Kendisine 'O bir Yahudi'dir.' denilince, 'O da bir can değil mi?' buyurdu."

Bu hadislerden;

I. Hata eden insanlar affedilmelidir.
II. İnsana değer verilmeli ve onuru korunmalıdır.
III. İnsanları incitecek davranışlardan kaçınılmalıdır.

sonuçlarından hangileri çıkarılamaz?

A) Yalnız I.B) Yalnız II.C) Yalnız III.
D) I ve III.E) II ve III.

Soru 32

"Yetim malına, erginlik çağına erişene kadar onun yararına olması dışında yaklaşmayın; ölçüyü ve tartıyı doğru yapın. Biz kişiye ancak gücünün yeteceği kadar yükleriz. Konuştuğunuzda, akraba bile olsa sözünüzde adil olun. Allah'a olan sözünüzü yerine getirin. Allah size bunları öğüt almanız için buyurmaktadır." (En'âm suresi, 152. ayet)

Bu ayetten aşağıdaki yargıların hangisine varılamaz?

A) İnsanlar birbirlerinin hayrına hareket etmelidirler.
B) Kimsesizlerin haklarını korumaya özen gösterilmelidir.
C) Akrabalar arası ilişkiler adalet anlayışı üzerine kurulmalıdır.
D) Veli, velayeti altındaki yetimlerin mallarından uzak durmalıdır.
E) Kişinin zihinsel ve bedensel yeterlilikleri göz önünde bulundurulmalıdır.

Soru 33

"Kim, bir insanı, bir can karşılığı veya yeryüzünde bir bozgunculuk çıkarmak karşılığı olmaksızın öldürürse, o sanki bütün insanları öldürmüştür. Her kim de birini (hayatını kurtararak) yaşatırsa, sanki bütün insanları yaşatmıştır. ..." (Maide suresi, 32. ayet)

Buna göre

I. İntihar,
II. Kan bağışı,
III. Haram maddelerle tedavi

durumlarından hangileri bu ayetin mesajıyla örtüşmektedir?

A) Yalnız I.B) Yalnız II.C) Yalnız III.
D) I ve II.E) II ve III.

Soru 34

Medine'ye hicretten sonra Hz. Peygamber muhacirler ile ensarı kardeş ilan etmişti. Abdurrahman b. Avf'ı, Sa'd b. Rebi'nin kardeşi yapmıştı. Zengin bir adam olan Hz. Sa'd, Hz. Abdurrahman'ı evine götürdü, tüm servetini ortaya koydu ve "Bunların yarısı senin, yarısı benim; istediğin gibi harcayabilirsin." dedi. Hz. Abdurrahman, "Hayır kardeşim! Allah malında mülkünde, çoluk ve çocuğunda sana hayır ve bereket versin! Sen bana çarşının yerini göster, yeter!" dedi. O, küçük şeyler alıp satarak ticarete başladı ve kısa sürede zengin oldu.

Buna göre,

I. ". Ey babamız! Daha ne isteriz? İşte ödediğimiz bedel bize geri verilmiş. Onunla yine ailemize yiyecek getirir, kardeşimizi korur ve bir deve yükü de fazla alırız. ." (Yusuf suresi, 65. ayet)

II. "... Kendinizin göz yummadan alamayacağınız bayağı şeyleri vermeye kalkışmayın ve bilin ki Allah, her bakımdan zengindir, övülmeye layıktır." (Bakara suresi, 267. ayet)

III. "Yardım isteyenlere ve yoksullara mallarından belli bir pay ayırırlardı." (Zariyat suresi,19. ayet)

numaralanmış ayetlerden hangisi Hz. Sa'd'ın tutumuyla ilişkilendirilebilir?

A) Yalnız I.B) Yalnız II.C) Yalnız III.
D) I ve II.E) II ve III.

Soru 35

Mevlit diye bilinen ‘’Vesiletün Necat’’ adlı eserin yazarı kimdir?

A) Yunus Emre B) Mevlana Celaleddin
C) Süleyman Çelebi D) Füzuli

Soru 36

Mevlit hakkında aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?

A) Mevlit okutmak dini bir zorunluluktur.
B) Ölen Müslümanlar için mevlit okutulur.
C) Yazarı Süleyman Çelebi’dir.
D) Farklı dillerde yazılmış birçok mevlit vardır.

Soru 37

“İslam hem dünya hem de ahirete önem verir; bunlardan birini diğeri için terk etmeyi doğru bulmaz.”

Buna göre, aşağıdaki düşüncelerden hangisi İslam anlayışına ters düşer?

A) İslam, dünya ve ahiret dengesine önem verir.
B) Dünyasını iyilik üzerine kuranın ahireti de iyi olur.
C) Dünya işleri Allah’a kulluk için terk edilebilir.
D) Hem dünya hem ahiret mutluluğu için çalışılmalıdır.

Soru 38

Evren ve evrende ki bütün varlıklar nasıl yoktan var olmuştur?

A) Tesadüfen B) Evrimleşerek
C) Allah Tarafından D) Fizik Kurallarıyla

Soru 39

Peygamberimize karşı duyulan derin saygı ve sevginin güzel ifadesi olan Mevlit isimli eserin yazarı kimdir?

A) Mehmet Akif B) Yahya Kemal
C) Yunus Emre D) Süleyman Çelebi

Soru 40

Sufi kavramının kullanılmaya başlandığı dönem, aşağıdakilerden hangisidir?

A) Züht dönemi B) Tasavvuf dönemi
C) Tarikat dönemi D) Hakikat dönemi
Seçilen
Soru
Sayısı
0
12345...13
13 Sayfada Toplam 242 soru listeleniyor