SORU BANKASI Filtrele

Animasyon Temelleri Ünite / Modül Soruları


Soru 1

Playhidden parametresi false olarak ayarlandığında ilgili slayt gizlense bile içeriği oynatılmaya devam eder.

Doğru      Yanlış

Soru 2

Ekranlara eklenen her bir slayt movie clip nesnesidir.

Doğru      Yanlış

Soru 3

Ekranlar yardımıyla slayt sunusu gibi sıralı içerik uygulamaları yapılabilir.

Doğru      Yanlış

Soru 4

Ekranlar zaman doğrusundan ve çerçevelerden (frame) bağımsız çalışma ortamı sağlar.

Doğru      Yanlış

Soru 5

Bir metin kutusuna veri girilebilmesi için aşağıdaki işlemlerden hangisi yapılmalıdır?

A) Metin kutusu seçilir ve dinamik (Dynamic) metin biçimine ayarlanır. Var alanına bir değişken değeri girilir
B) Metin kutusu durgun (Static) metin biçimine ayarlanır. Hypermetin alanına bir değişken adı yazılır
C) Bütün metin türlerine değer gönderilebilir. Bir işlem yapılmasına gerek yoktur
D) Metin kutusu giriş (Input) metin biçimine ayarlanır. Var alanına bir değişken değeri girilir

Soru 6

Aşağıdaki HTML etiketlerinden hangisinin Flash filmiyle bir ilgisi yoktur?

A)  B)
C)  D)

Soru 7

Aşağıdakilerden hangisi Shape Tween tekniğinin özelliği değildir?

A) Şekil değişikliğinin yapılması istenen canlandırmalarda kullanılır
B) Doğrusal hareket canlandırmalarında bu teknik kullanılabilir
C) Aynı katmanda birden fazla öğe varken ilgili film karesi seçilip Tween çeşidi olarak Shape seçilirse tüm öğeler grup altına alınır
D) Shape Tween olarak ayarlanan bir canlandırmada, anahtar karelerden birine başka bir şekil çizilecek olursa canlandırmaya çizilen yeni şekil de dâhil edilir

Soru 8

Şekil ipuçlarıyla ilgili söylenenlerden hangisi yanlıştır?

A) Shape Tween canlandırmalarında kullanılır
B) Karmaşık şekil değişimlerinde değişim noktalarına eklenen ve değişimin daha gerçekçi oluşmasını sağlayan etiketlerdir
C) Eklenen her şekil ipucu bir harfle temsil edilir
D) Eklenen şekil ipuçları çalışma sayfasından kaldırılamaz

Soru 9

Aşağıdaki görüntülerden hangisi bir düğmenin bütün olarak seçildiğini göstermektedir?

A)  B)
C)  D)

Soru 10

Flash kütüphanesinde Component Buttons klasörünün altında yer alan düğmelerin özelliği değildir?

A) Her bir karesi üzerinde değişiklik yapılabilir
B) Üzerlerinde renk ve parlaklık dışında değişiklik yapılamayan düğmelerdir
C) Birden fazla örneği oluşturulabilir
D) Örneklerden birinde yapılan değişiklik diğer örnekleri etkilemez

Soru 11

Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?

A) Kütüphaneden alınan bir düğmenin çalışma alanında birden fazla örneği oluşturulabilir
B) Düğme örneklerinden birinde yapılan değişiklik diğer örnekleri de etkiler
C) Flash kütüphanesinden alınmış bir düğme üzerinde yapılan değişiklik kütüphanedeki asıl düğmeyi etkiler
D) Flash kütüphanesinden alınmış ve üzerinde değişiklik yapılmış bir düğmeden bir tane daha örnek alındığında Resolve Library Conflict hata mesajı gelir

Soru 12

Aşağıdaki ifadelerden hangisi grafik sembolleri için doğrudur?

A) Grafik sembolleri ActionScript kodlarıyla kontrol edilebilir
B) Grafik sembollerine değişken adı verilebilir
C) Grafik sembolleri de bir nesnedir ve birden fazla örneği kullanılabilir
D) Grafik sembolünün birden fazla örneğini kullanmak için movie clip sembolüne çevrilmesi gerekir

Soru 13

Movie clip nesnelerinin dışardan ActionScript kodlarıyla denetlenmesi için ne yapılmalıdır?

A) Bir değişken adı verilmelidir
B) Verilen sembol adına referansta bulunulmalıdır
C) Kontrol edilecek nesne yalnızca kök (_root) dizininde yer almalıdır
D) Grafik sembolüne çevrilmesi gerekir

Soru 14

Aşağıdaki eylem yöneticilerinden hangisi bir düğmenin, fare ile sürüklenmesine tepki göstermesini sağlar?

A) onClipEvent(enterFrame) B) on(dragOver)
C) on(press) D) onClipEvent(mouseUp)

Soru 15

Aşağıdaki eylem yöneticilerinden hangisi bir düğmenin fare tuşuna tepki göstermesini sağlar?

A) onClipEvent(load) B) on(keyPress "")
C) on(release) D) onClipEvent(keyUp)

Soru 16

Kullanıcı yapımı düğmeler kaç kareden meydana gelir?

A) 1 B) 2
C) Değişir D) 4

Soru 17

Ekrandan girilen çeşitli değerleri işleyip sonucu yazan uygulama nasıl yapılır?

A) Input Text – Static Text metin türleri birlikte kullanılır
B) Dynamic Text – Static Text metin türleri birlikte kullanılır
C) Dynamic Text – Input Text metin türleri birlikte kullanılır
D) Yalnızca Dynamic Text türü yeterlidir

Soru 18

Input Text metin türünün işlevi nedir?

A) Metin üzerinde grafiksel işlemler yapmak için kullanılır
B) Çalışma alanına herhangi bir metin yazmak için kullanılır
C) Metin içeriğini dinamik olarak değiştirmek için kullanılır
D) Kendisine atanan bir değişken yoluyla içine yazılan metin değeri okunabilir

Soru 19

 Yandaki simgenin işlevi nedir?

A) Metni hizalar (sağa, sola, ortaya, vb.)
B) Metnin harfleri arasındaki mesafeyi ayarlar
C) Yazı türünü değiştirir
D) Metin türü belirlenir (Static Text, Dynamic Text, vb.)

Soru 20

 Yandaki simgenin işlevi nedir?

A) Metin boyutunu ayarlar
B) Metnin nasıl konumlanacağını ayarlar
C) Metnin harfleri arasındaki mesafeyi ayarlar
D) Metnin ekranda nasıl görüneceğini değiştirir
Seçilen
Soru
Sayısı
0
123
3 Sayfada Toplam 46 soru listeleniyor