Anadolu Bilgelerine göre ahlak, Tanrı'ya duyulan aşk ve sevgiye dayanır.
Çevreyi, biyosferi ve canlı çeşitliliğini korumayı hedefleyen etik çeşidi biyoetiktir.
Belirli bir amaca ulaşmak için ne yapılması gerektiğini söyleyen buyruğa koşulsuz buyruk denir.
İnsanın, yaptığı iyi davranış sonunda duyacağı iç huzura mutluluk denir.
Aristippos'a göre eylemimizin amacı en yüksek iyi ve değer olan faydadır.
Ahmet Yesevi, Mevlâna, Yunus Emre ve Hacı Bektaş Veli Tanrı’ya sezgi ve aşk yoluyla ulaşılacağını savunan .................. görüşünün temsilcileridir.
Spinoza, Tanrı ve evrenin bir ve aynı şey olduğunu söylediğinden ........................ i savunur ve evrensel ahlak yasasını .................... bir temele oturtur.
................... , insanın sağlam bir kişiliğe, iyi bir bilgi birikimine sahipse özgür olabileceği görüşündedir.
.................... ahlakın amacının haz olduğunu ve evrensel ahlak yasasının olamayacağını savunur.
Estetik yargılarda duygu ve hayal gücü, ahlaki yargılarda ................... egemendir.
Hangi eylemlerin iyi hangilerinin kötü olduğuna karar veren, insanın kendi kendisini yargılama gücü .................. adını alır.
Ahlak felsefesi ............... üzerinde felsefe yapmaktır.
Ahlaki kural ve ilkelerin, somut ahlaki problemlere uygulanması sonucu ortaya çıkan alana ............ adı verilir.
Neyin iyi, neyin kötü olduğu kişiye ve duruma göre değişir ki buna ............. adı verilir.
Platon'a göre ruha ait ortaya çıkan erdemler ........., ........., ......... dir.
Bir olgu veya kavramlar üzerine kurulu bir iddiayı dile getiren ifadelere .......... denir.
En geniş anlamda zorlamanın yokluğuna .......... denir.
“Felsefe bize, neden yeryüzünü ahlaki bir sorumsuzlukla tahrip edemeyeceğimizi yani ölü yeryüzünün bizim sezgisel olarak saygı gösterdiğimiz bir ölçüde canlılığa sahip bir organizma olduğunu göstermektedir.”
Bu sözleri söyleyen bir düşünür, aşağıdaki uygulamalı etik alanlarından hangisiyle ilgilidir?
“Bu aşkı bana verdin, ben niderim kendi özüm, İçim dışım nur doldu, dosta âşık oldum ben.”
Yunus Emre’nin, bu dizeleri aşağıdakilerden hangisi ile ilgili olamaz?
“Devlet başkanı cahil, kötü ve ahlaksızsa toplum da cahil ve ahlaksız olur. Devlet başkanı bilgili ve filozofsa toplum ahlaklı ve aydın olacaktır. Çünkü ancak aklıyla hareket eden bilgili insan Tanrı’ya yönelip mutluluğa erişebilir.”
Farabi, bu sözü doğrultusunda aşağıdakilerden hangisini kabul eder?